Verhuizen
Verhuist u binnen de gemeente Boekel? Of komt u in de gemeente Boekel wonen?
Direct regelen (Deze link gaat naar een externe website)
Regelt u dit liever in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.
Wanneer u verhuist naar of binnen Boekel moet u dat melden bij de gemeente. Geef uw nieuwe adres aan ons door binnen 5 dagen na de verhuisdatum of maximaal 4 weken voor de verhuisdatum. De andere overheidsinstanties (zoals bijvoorbeeld Belastingdienst) krijgen deze wijziging ook door en zijn dus op de hoogte van uw verhuizing. Komt u vanuit het buitenland dan is het niet mogelijk dit digitaal door te geven. U dient telefonisch een afspraak te maken voor een (her)vestiging.
Verhuist u vanuit Boekel naar een andere gemeente? Geef dan uw verhuizing door in de nieuwe gemeente.
Meenemen
Het aangifteformulier van verhuizing is te krijgen aan de balie. Bij de aangifte moet u een geldig legitimatiebewijs meebrengen.
Verplicht tot aangifte van verhuizing zijn: uzelf en ouders/voogden/verzorgers van jongeren tot 16 jaar.
Bevoegd tot aangifte zijn:
- de ouder en zijn/haar meerderjarig kind kunnen voor elkaar aangifte doen als beiden op hetzelfde adres wonen;
- de echtgenoten dan wel geregistreerde partners kunnen voor elkaar aangifte doen als beiden op hetzelfde adres wonen;
- elke meerderjarige voor een persoon die hem/haar daartoe schriftelijk gemachtigd heeft. Indien van toepassing moet ook een geldig legitimatiebewijs worden meegenomen van degene die wordt gemachtigd.
Bij inwoning of samenwoning moet u op het verhuisformulier aangeven dat de medebewoner(s) op de hoogte is (zijn) van deze aangifte, hij/zij is verplicht hiervoor op het formulier te tekenen. Van de medebewoner(s) moet eveneens een geldig legitimatiebewijs worden meegenomen. Ook is er een formulier toestemmingsverklaring hoofdbewoner.